Ελαστικά: Η μαύρη μαγεία των καρτ!

Τα ελαστικά είναι ένα από τα πιο σημαντικά (και πιο ακριβά) κομμάτια ενός καρτ και αν προσεχθούν σωστά μπορούν να διαρκέσουν περισσότερο και να αποδώσουν καλύτερα!



Όταν τα ελαστικά είναι ''φρέσκα'' αποδίδουν τα μέγιστα όσον αφορά το κράτημα, τη σταθερότητα και την ισορροπία στις στροφές, αλλά και τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση κατά το φρενάρισμα. Αντίθετα, όταν φθαρούν, χάνουν σε μεγάλο βαθμό το κράτημά τους.

Ειδικά δε, όταν δεν προσέχουμε τα ελαστικά μας κατά την οδήγηση, φθείρονται ακόμα πιο εύκολα με αποτέλεσμα τη δραματική πτώση στην απόδοσή τους. Τότε, έχουμε ένα ασταθές καρτ που δεν αποδίδει όπως θα θέλαμε.


Πολύ σημαντική είναι επίσης και η επιλογή του σωστού τύπου ελαστικού, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις απαιτήσεις μας. Για παράδειγμα, ένας πιο σκληρός τύπος ελαστικού είναι συχνά φθηνότερος και διαρκεί περισσότερο, είναι όμως σχετικά πιο αργός σε χρόνους, από έναν πιο μαλακό τύπο ελαστικού.

Η τοποθέτηση ενός ελαστικού ή αλλώς το ''ζαντάρισμά'' τους, είναι μια όχι και τόσο εύκολη υπόθεση, καθώς απαιτούνται ειδικά εργαλεία και κάποια εμπειρία, οπότε για αρχή καλό θα ήταν συμβουλευόμαστε τους μηχανικούς μας.

Το πιο σημαντικό, ίσως, θέμα που έχει να κάνει με τα ελαστικά, είναι αυτό της πίεσης. Επειδή η ενδεδειγμένη πίεση διαφέρει από τύπο σε τύπο ελαστικού, πρέπει να ήμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούμε πάντα τις οδηγίες που δίνει ο κατασκευαστής, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του.

Πολύ χαμηλή πίεση στα ελαστικά δεν τους επιτρέπει να φτάσουν στην επιθυμητή θερμοκρασία και κατ' επέκταση να φτάσουν στα επιθυμητά επίπεδα πρόσφυσης που μπορούν. Από την άλλη πλευρά, πολύ υψηλή πίεση, επιτρέπει στα ελαστικά να δουλέψουν καλά για ένα σύντομο διάστημα, αλλά όσο η θερμοκρασία τους ανεβαίνει, η απόδοσή τους πέφτει σε σημείο που πλέον πιο πολύ εμποδίζουν παρά βοηθούν τον οδηγό.

Η πιστή τήρηση των οδηγιών του κατασκευαστή είναι μια καλή αρχή, αλλά όσο περισσότερη εμπειρία αποκτάει κανείς μέσα από τη συνεχή ενασχόλισή του με το καρτ, καταλαβαίνει ότι η πίεση των ελαστικών πρέπει να καθορίζεται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που επικρατούν στην πίστα, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη απόδοση!

Τέλος, επειδή τα ελαστικά των καρτ, χάνουν αέρα περιοδικά ακόμα και εκτός πίστας, είναι πολύ σημαντικό να τα ελέγχουμε κάθε φορά πριν μπούμε για ένα αγωνιστικό σκέλος.

Επιμέλεια: Γιάννης Γκρίλλας




Related

technical 5632328706157772921

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon


Supporters

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Next Races

04-05/3 1ος Πανελληνίου - Αθήνα
11-12/3 1ος Rotax M.C. - Μέγαρα
25-26/3 2ος Πανελληνίου - Αθήνα
22-23/4 2ος Rotax M.C. - Μέγαρα
06-07/5 3ος Πανελληνίου - Σπάρτη
27-28/5 1ος D Cup Challenge - Αθήνα
24-25/6 4ος Πανελληνίου - Αθήνα
08-09/7 3ος Rotax M.C. - Μέγαρα
02-03/9 5ος Πανελληνίου - Αθήνα
16-17/9 P.I.C.K. Patras - Πάτρα
01-02/10 Special Event Rotax - Μέγαρα
28-29/10 Κύπελλο Ελλάδας - Θεσ/νίκη

FOLLOW US


yt yt
automotopatras

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item