Έλεγχος πριν και μετά την οδήγηση ενός καρτ!

Ο έλεγχος του καρτ μας πριν και μετά από ένα αγωνιστικό σκέλος είναι μια ζωτικής σημασίας διαδικασία τόσο για μας, από θέμα ασφάλειας, όσο και για το ίδιο το καρτ από πλευράς εύρυθμης λειτουργίας!




ΈΛΕΓΧΟΙ ΠΡΙΝ

Αρχικά, πριν μπούμε στην πίστα είτε για προπόνηση είτε για αγώνα, επιβάλλεται να ελέγχουμε συγκεκριμένα σημεία στο καρτ μας εκτός από τις επιθυμητές ρυθμίσεις που θέλουμε.

Ο έλεγχος της μπαταρίας, που πρέπει να είναι φορτισμένη με μίνιμουμ τα 12 βολτ, είναι κομβικής σημασίας. Επίσης, το μείγμα λαδιού-βενζίνης πρέπει να είναι σε αναλογία ακριβώς όπως ορίζουν οι οδηγίες του κατασκευαστή.

Έπειτα ελέγχουμε το ντεπόζιτο της βενζίνης να είναι καλά σφιγμένο και σταθερά τοποθετημένο πάνω στο καρτ.

Μετά σειρά έχει η αλυσίδα, η οποία πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένη και καλά λαδωμένη. Η σωστή αλυσίδα πρέπει να έχει περιθώριο 5 χιλιοστά κίνησης πάνω-κάτω με το δάχτυλό μας.

Πολύ σημαντικός είναι ο έλεγχος των τροχών και πόσο καλά βιδωμένοι είναι αυτοί, όπως επίσης και η πίεση των των ελαστικών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή τους.

Επίσης, σημαντικό είναι να ελέγχουμε τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, αν πιέζονται προς τα κάτω σωστά και αν επιστρέφουν πίσω, ενώ επιβάλλεται και ο έλεγχος του επιπέδου του νερού στο ψυγείο, αν το καρτ μας είναι υδρόψυκτο.

Τελευταίο και πιο σημαντικό απ' όλα είναι να τσεκάρουμε την δική μας ψυχολογική κατάσταση πριν μπούμε στην πίστα και κατά πόσο είμαστε έτοιμοι να οδηγήσουμε, χωρίς άγχος και με απόλυτη συγκέντρωση, γιατί όσο πιο ήρεμοι ήμαστε τόσο πιο ασφαλές είναι αυτό που πάμε να κάνουμε!


ΈΛΕΓΧΟΙ ΜΕΤΆ

Μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα, το καρτ και ο εξοπλισμός του γενικά έχουν υποστεί φθορές και αναπόφευκτα έχουν λερωθεί, οπότε χρειαζόμαστε σίγουρα καθαρισμό και σέρβις, ώστε να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα ή το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Αρχικά, αφαιρούμε άμεσα το καύσιμο από το ντεπόζιτο, το καρμπιρατέρ και τους σωλήνες καυσίμου, ιδιαίτερα αν δεν πρόκειται να οδηγήσουμε ξανά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αφαιρούμε τον αέρα από τα λάστιχα, αλλά όχι όλο.

Καθαρίζουμε με καθαριστικό το σασί και ελέγχουμε για τυχόν μικροφθορές ή σπασίματα.

Βεβαιωνόμαστε ότι όλες οι βίδες και τα παξιμάδια είναι σφιγμένα, ιδιαίτερα οι μικρές βίδες στα έδρανα του άξονα.

Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών και είναι αρκετά φθαρμένα δεν τα ξαναχρησιμοποιούμε.

Επίσης, ελέγχουμε προσεκτικά το γρανάζι του κινητήρα, το πίσω γρανάζι και την αλυσίδα για τυχόν φθορές και τα αντικαθιστούμε αν κρίνουμε ότι είναι απαραίτητο.

Πολύ σημαντική είναι η επαναφόρτιση της μπαταρίας, ειδικά δε εάν δεν σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε το καρτ μας για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να φορτίζουμε την μπαταρία συχνά για να αποφευχθεί μια βαθιά κατάσταση εκκένωσης.

Απαραίτητος είναι ο έλεγχος στα τακάκια των φρένων, ώστε να αντικατασταθούν και αυτά αν είναι απαραίτητο. Έπειτα, ελέγχουμε την ντίζα του γκαζιού.

Αφαιρούμε και καθαρίζουμε το φίλτρο αέρα, το οποίο αν το παραλείψουμε μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και τη βρωμιά που μαζεύεται εκεί μπορεί να βλάψει σοβαρά το εσωτερικό του.

Τέλος, λιπαίνουμε καλά την κολόνα του τιμονιού και καθαρίζουμε το ίδιο το τιμόνι, ελέγχουμε τα πίσω έδρανα του άξονα, τις βίδες των φρένων και του πεντάλ του γκαζιού, καθώς και τα έδρανα του ακραξονίου.

Επιμέλεια: Γιάννης Γκρίλλας




Related

technical 1570992976511046131

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item