Ronnie Peterson (14/02/44 - 11/09/78): Το αετόπουλο του Βορρά

O Bengt Ronnie Peterson γεννήθηκε στο Almby της Σουηδίας στις 14 Φεβρουαρίου 1944, από πατέρα αρτοποιό (αλλά και ερασιτέχνη αγωνιζόμενο) και ήταν εκείνος που «έστησε» το πρώτο Kart για τον 8χρονο Ronnie. 



Το τελικό αποτέλεσμα του νεαρού «θαυματοποιού» ήταν να κερδίσει 3 τίτλους στο Karting και αναδειχθεί 2 φορές Εθνικός πρωταθλητής στην χώρα του το 1963 και το 1964. 

Αμέσως προωθήθηκε στην Formula 3 (κινητήρες 1 λίτρου) με αρωγό πάντα τον πατέρα του, όπου μετά από μια σειρά εξαιρετικών αποτελεσμάτων κίνησε την προσοχή της Ιταλικής Tecno η οποία του έκανε συμβόλαιο για το 1968. 

Η συνεργασία απέδωσε πολύ καλά και το 1969 κέρδισε τον υποστηρικτικό αγώνα F3 στο Monaco καθώς και 6 ακόμη αγώνες, κερδίζοντας τελικά το Πρωτάθλημα Formula 3 εκείνης της χρονιάς. 

Παρά το ότι προωθήθηκε στην F1 συνέχισε να συμμετέχει σε αγώνες χαμηλότερης κατηγορίας όπως συνηθιζόταν εκείνη τη εποχή και το αποτέλεσμα ήταν να κερδίσει το Πρωτάθλημα της Formula 2 με την March το 1971. Την χρονιά αυτή μετακόμισε μόνιμα στην Αγγλία. 

Σημείωση: Για την οικονομία χώρου αλλά και χρόνου, προτιμήθηκε να αναφερθούν αναλυτικά μόνο οι πιο ενδιαφέρουσες χρονιές στην καριέρα του, σε συνδυασμό με τα πιο χαρακτηριστικά γεγονότα εκείνων των χρόνων. 

Το 1970 έκανε το ντεμπούτο του στην F1 με την ομάδα του Ιδιώτη Colin Crabbe και μονοθέσιο μια March Cosworth 701 στον αγώνα του Monaco. Οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες της ομάδας δεν του επέτρεψαν να κάνει πολλές δοκιμές και κατετάγη 12ος σε 16 συμμετοχές στα δοκιμαστικά, μία μόλις θέση πίσω από τον σαφώς πιο έμπειρο Ελβετό Jo Siffert. Το ότι στον αγώνα τερμάτισε στην 7η θέση ασφαλώς και θεωρήθηκε σημαντική επιτυχία. Ήδη ο Max Mosley με το που τον είδε είπε στο αφεντικό της March: «Σημείωσέ το ο Ronnie είναι φανταστικός αλλά μην το πείτε στον ίδιο!!!» Στους υπόλοιπους 8 αγώνες της σεζόν δεν διακρίθηκε έχοντας δύο ένατες θέσεις και μία ενδέκατη. 

Το 1971 ενσωματώθηκε πλήρως στην εργοστασιακή ομάδα της March, με την βελτιωμένη March Ford 711 και team mate τον Andrea de Adamich (με κινητήρα όμως Alfa Romeo). Η σεζόν άρχισε κλασσικά από την Νότια Αφρική αλλά ήδη η F1 θρηνούσε έναν ακόμη πιλότο της Ferrari, αυτή την φορά τον Ignazio Giunti που σκοτώθηκε 40 ημέρες πριν σε αγώνα στο Buenos Aires 1000 sports race. Για τον Ronnie o αγώνας αυτός ήταν χωρίς διάκριση αφού ξεκίνησε 13ος και κατετάγη 10ος. 

Το τσίρκο μετακόμισε στην Ισπανία (Montjuich) με ένα νέο αξιοσημείωτο, αυτή την φορά στον μη πρωταθληματικό αγώνα Race of Champions στο Branch Hatch και την πρώτη εμφάνιση της Lotus 56 με τον επαναστατικό στροβιλοκινητήρα της Pratt & Whitney με τον νεαρό Emerson Fittipaldi. Για τον Ronnie ήταν ακόμη μία απογοητευτική εμφάνιση γιατί ξεκίνησε 13ος και εγκατέλειψε από ανάφλεξη στον 23ο γύρο. 

Τα πράγματα όμως φάνηκε να αλλάζουν στο Monaco όταν ξεκινώντας από την 8η θέση έκανε έναν πολύ σπουδαίο αγώνα προσπερνώντας τόσο τον Jackie Ickx (Ferrari) όσο και τον συμπατριώτη του Jo Siffert (BRM), τερματίζοντας τελικά στην 2η θέση πίσω από τον Stewart. 

Στην Ολλανδία (Zantvoort) ο Ronnie ξεκίνησε και πάλι από πολύ πίσω (13ος) αλλά χωρίς λάθη και εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις των πρωτοπόρων κατόρθωσε να τερματίσει 4ος. Ο επόμενος αγώνας ήταν στο καινούργιο Paul Ricard, όπου λόγω ελλείψεως κινητήρων Ford ο Ronnie για μία και μοναδική φορά έτρεξε με κινητήρα Alfa Romeo. Ξεκίνησε από την 12η θέση αλλά σύντομα στον 19ο γύρο ο κινητήρας του...έσκασε. 

Στον επόμενο αγώνα στο Silverstone ένας ακόμη πιλότος απουσίαζε. Ο δημοφιλής Μεξικανός Pedro Rondriquez έχασε την ζωή του σε αγώνα sports car στο Norisring. Ανεξάρτητα από την θλιβερή αυτή απώλεια, ο αγώνας έγινε κανονικά και ο Ronnie ξεκινώντας 5ος κατόρθωσε με αποφασιστικότητα να τερματίσει 2ος ευνοημένος και από τις ατυχίες των πρωτοπόρων. Στο Nurburgring ξεκίνησε 7ος αλλά στον αγώνα λύγισε στην επίθεση που του έκαναν οι Francois Cevert και Mario Andretti και τερμάτισε τελικά 5ος. 

Στην Αυστρία ξεκίνησε 11ος και τερμάτισε 8ος. Στην Monza ήταν 6ος στην εκκίνηση αλλά από τα προκριματικά φάνηκε ότι θα ήταν επεισοδιακός ο αγώνας όταν η Ferrari με τον Jackie Ickx πήρε την pole, αλλά λίγες ώρες αργότερα ανακοινώθηκε ότι εκ λάθους ο Chris Amon με Matra είχε κάνει καλύτερο χρόνο και έτσι έπρεπε να ξεκινήσει πρώτος!!! Το ίδιο αμείωτο ενδιαφέρον παρουσίασε και ο αγώνας από τις εναλλαγές στην πρωτοπορία και ο Ronnie μετά από εξαιρετική απόδοση ήταν πρώτος στον τελευταίο γύρο, αλλά στην Parabolica άνοιξε υπερβολικά την γραμμή του με αποτέλεσμα να καταλάβει την 2η θέση πίσω από τον Peter Gethin με BRM με διαφορά 1 δεκάτου του δευτερολέπτου!!! Το σπουδαιότερο ήταν ότι και οι επόμενοι τρεις (Francoir Cevert, Mike Hailwood και Howden Ganley) στην κατάταξη τερμάτισαν εντός 0,61 δευτερολέπτων από τον πρώτο, σε ένα ακατάρριπτο μέχρι σήμερα ρεκόρ.

Διαβάστε τη συνέχεια του εκπληκτικού αφιερώματος στο pitlane.gr...

Related

news 6174822579453105157

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item