Η πίστα του παραλόγου

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που διαθέτει η Bόρεια Ελλάδα είναι το αυτοκινητοδρόμιο που λειτουργεί από το 1998 στην πόλη των Σερρών. 


Ήταν η χρονιά που ο τότε δήμαρχος Ιωάννης Βλάχος πραγματοποιούσε τα εγκαίνια, κάνοντας πανευτυχείς τους χιλιάδες λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Την εποχή εκείνη η ιδέα κατασκευής μιας πίστας και μάλιστα με χρήματα των δημοτών φάνταζε εξωπραγματική και συνάμα... τρελή, καθώς οι Σερραίοι δημότες δεν αναγνώρισαν το τεράστιο έργο και έριξαν μαύρο (στις επερχόμενες εκλογές) στον δήμαρχο που το έφτιαξε. 

Εισροή χρημάτων στην πόλη.

 Τα χρόνια όμως πέρασαν, το αυτοκινητοδρόμιο ωρίμασε και τα οφέλη γίνονταν πιο εμφανή χρόνο με τον χρόνο. Ξενοδοχειακές μονάδες πέντε αστέρων, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας, και παράλληλες θέσεις εργασίας ήταν στοιχεία που ανάγκασαν και τους πλέον δύσπιστους να αναγνωρίσουν τη σημασία του έργου. 



Οι αθλητές από Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο ήταν η απόδειξη ότι τα Σέρρας μπορούσαν να γίνουν το επίκεντρο της Ελλάδας και φυσικά μια σύγχρονη πόλη. Οι αθλητικές συναντήσεις και μάλιστα με παγκόσμιο ενδιαφέρον ανέβασαν το επίπεδο και η εισροή χρημάτων στην πόλη έφερνε χαμόγελα... 

Φυσιολογική φθορά και επισκευές.

Η πίστα, έχοντας φιλοξενήσει χιλιάδες αγωνιστικά οχήματα και μοτοσικλέτες, άρχισε να δείχνει σημάδια φθοράς (όσον αφορά την άσφαλτο), κάτι που είναι λογικό για κάθε αυτοκινητοδρόμιο. 

Ωστόσο, αξίζει να αναφέρουμε ότι η ποιότητα της ασφάλτου ήταν τόσο καλή, που άντεξε πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο. Πριν από δύο περίπου χρόνια και μετά τον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε, μια τοπική εταιρεία ανέλαβε το έργο αντικατάστασης της ασφάλτου. Οι εργασίες έγιναν, αλλά το αποτέλεσμα δυσαρέστησε τους πάντες.
Η άσφαλτος άρχισε να... ξηλώνεται, με αποτέλεσμα η όποια προσπάθεια να πέσει στο κενό και, αντί για μια νέα πίστα, να μιλάνε όλοι για μια... τραγωδία. 
Έπειτα από έντονες προσπάθειες και συζητήσεις, η ανάδοχος εταιρεία του έργου πήρε την απόφαση να προχωρήσει στην επισκευή της. Παρ' όλα αυτά, από την πρώτη μέρα λειτουργίας της πίστας μετά την επισκευή, η άσφαλτος άρχισε και πάλι να... ξηλώνεται! 

Το πρόβλημα φαινόταν πλέον ότι είναι τεράστιο. Λέσχες που ήθελαν να διοργανώσουν εκδηλώσεις ακύρωναν τα όποια σχέδια είχαν, όπως και οδηγοί που βρίσκονταν συχνά πυκνά στην πόλη για να κάνουν δοκιμές. Η καταστροφή ενός μεγάλου έργου ήταν και παραμένει γεγονός. 

Η τύχη της πόλης στα χέρια του εργολάβου 

Ποιος όμως φέρει την ευθύνη; Όλοι στην πόλη μιλούν για την απαράδεκτη συμπεριφορά της αναδόχου εταιρείας, που έδειξε ανικανότητα να παραδώσει ως όφειλε ένα έργο που διαφημίζει όχι μόνο την πόλη, αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα στο εξωτερικό. 

Οι Σερραίοι και όσοι έχουν ασχοληθεί πιστεύουν πως η λύση βρίσκεται ξεκάθαρα στα χέρια του εργολάβου Σ. Γαλάνη, ο οποίος όμως δείχνει αδυναμία να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του... 

Τα χέρια όλων είναι δεμένα, καθώς η πίστα ανήκει στον Δήμο και όχι σε ιδιώτη, που θα μπορούσε να προχωρήσει σε αντικατάσταση του εργολάβου και να βρει άμεσα λύση. Με τη βοήθεια ιδιωτών Με ιδιωτικές μάλιστα προσπάθειες κάποιοι -ακόμα και από την Αθήνα- ελπίζουν σε ένα καλύτερο αύριο.

Πριν από λίγες ημέρες και σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, διοργανωτής track days (συναντήσεις όπου συμμετέχουν κυρίως ερασιτέχνες οδηγοί) μετέβη στην πόλη μαζί με Ιταλό που γνωρίζει από πίστες για να κάνουν αυτοψία του προβλήματος.

Μάλιστα, τα χρήματα για να έρθει από το εξωτερικό ο ειδικός τα έδωσε επιχειρηματίας των Αθηνών που ασχολείται με αγώνες και θέλει να βοηθήσει, ενώ συνεισέφερε επιχειρηματίας των Σερρών που τον φιλοξένησε στο ξενοδοχείο του! 

Από την πλευρά του ο Δήμος έχει έρθει σε επαφή με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο προκειμένου να βοηθήσει στην κατασκευή του νέου μείγματος της ασφάλτου που θα ρίξει κατά πάσα πιθανότητα τον Μάρτιο η ίδια εταιρεία - η οποία, όπως έχει αποδειχτεί, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις. 

Ο διασυρμός της πόλης 

Μέχρι τότε, τα χρήματα που χάνονται είναι πολλά. Μια ολόκληρη πόλη αλλά και μια χώρα διασύρονται - δεν πρέπει να ξεχνάμε τις ακυρώσεις αγώνων από ξένες χώρες όπως η Τουρκία, η Βουλγαρία κ.ά. 

Οι Σερραίοι, έχοντας γίνει έρμαιο ενός εργολάβου, στέλνουν έκκληση να βρεθεί λύση και κατακρίνουν τις όποιες προσπάθειες πολιτικής εκμετάλλευσης γίνονται από ανθρώπους χωρίς όραμα.



Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Πηγή: Zougla.gr

Related

pistes 6966969731398411422

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item