Η ιστορία του αριθμητικού συστήματος των ομάδων

Mια όμορφη αναδρομή στα προϊσχύσαντα συστήματα βαθμολόγησης της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, της Formula 1, καθώς και σε μερικές ενδιαφέρουσες επισημάνσεις για συγκεκριμένους αριθμούς.


Από το 2014 και εφεξής, βάσει της σχετικής πρόβλεψης της FIA, κάθε οδηγός οφείλει να δηλώσει κάποιον αριθμό από το 2 ως το 99, με τον οποίο θα αγωνιστεί καθόλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Πρόκειται για μια ρύθμιση που στην ουσία είναι ένα ''δάνειο'' από το MotoGP, όπου οι αναβάτες φέρουν τον ίδιο αριθμό στο φέρινγκ της μοτοσυκλέτας τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. 

Η πλέον χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Valentino Rossi, που έχει στην κυριολεξία ταυτιστεί με το #46. 

Η διάσταση απόψεων σχετικά με την καταλληλότητα ή μη της συγκεκριμένης ρύθμισης έχει ήδη εκδηλωθεί από τη στιγμή που γνωστοποιήθηκε η απόφαση. 

Είτε κάποιος συμφωνεί είτε διαφωνεί, δε μπορεί πάντως να μην παραδεχτεί ότι αποτελεί μια τομή στον τρόπο καθορισμού του αριθμητικού συστήματος, το οποίο εισέρχεται αισίως σε μια νέα εποχή. 

1950-1973: μη σταθερό αριθμητικό σύστημα 

Από την έναρξη της Formula 1 μέχρι και τα μέσα του 1973, δεν υπήρχε ρητή πρόβλεψη σχετικά με το αριθμητικό σύστημα. Τα νούμερα συνήθως άλλαζαν αγώνα με τον αγώνα. Πρακτικά δηλαδή, οι διοργανωτές του εκάστοτε GP επέλεγαν ποιον αριθμό θα είχε ο κάθε συμμετέχων. 

Για το λόγο αυτό, ήταν συχνό φαινόμενο ο οδηγός που είχε ανακηρυχθεί πρωταθλητής την προηγούμενη σεζόν να έχει το #1 σε κάποιους μόνο αγώνες την επόμενη χρονιά. Αν βέβαια κάποιος οδηγός ζητούσε να τρέξει με κάποιο συγκεκριμένο νούμερο, το αίτημά του σπανίως δεν θα έβρισκε θετική ανταπόκριση.


Στις αρχές των '70s, με την παρουσία των χορηγών εδραιωμένη πλέον στο sport, άρχισαν οι πρώτοι ψίθυροι για τη θέσπιση ενός σταθερού αριθμητικού συστήματος, με το εξής σκεπτικό: θα αποτυπώνονταν πιο εύκολα στη μνήμη των θεατών τα λογότυπα των χορηγών αν μπορούσαν να διακρίνουν ένα μονοθέσιο από τον αριθμό που έφερε. Στα μέσα λοιπόν του 1973, η εθιμική χορήγηση των αριθμών ανά αγώνα αποτελούσε παρελθόν. Από την αρχή του 1974 θα ίσχυε το νέο σύστημα. 

1974-1995: το σύστημα που καθιέρωσε εμβληματικούς αριθμούς για τις ομάδες

Το πρώτο θεσμοθετημένο από τη FIA αριθμητικό σύστημα ήταν διαμορφωμένο ως εξής: οι ομάδες θα έπαιρναν αριθμούς βάσει της θέσης που κατετάγησαν στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1973, αλλά οι αριθμοί #1 και #2 θα πήγαιναν στην ομάδα με την οποία θα έτρεχε ο πρωταθλητής του 1973. 

Περαιτέρω, ομάδες που θα κατέβαζαν τρίτα μονοθέσια σε ορισμένους αγώνες ή μεμονωμένες προσπάθειες με νοικιασμένα μονοθέσια θα έπαιρναν αριθμούς κατά περίπτωση, ενώ οι νέες ομάδες θα έπαιρναν τα τελευταία εκάστοτε νούμερα. 

Απλό και κατανοητό σαν σύστημα, τι γίνεται όμως όταν ο πρωταθλητής του 1973 Sir Jackie Stewart δεν πρόκειται να τρέξει στο επόμενο πρωτάθλημα; Ποια ομάδα δικαιούται σ'αυτή την περίπτωση να έχει το #1 και το #2; 

Διαβάστε την συνέχεια του αφιερώματος στο pitlane.gr

Related

afieromata 1426825253748116507

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item