Ένας οραματιστής με μια ιστορία δίχως τέλος...Bruce McLaren (30/08/37–02/06/70)

Διαβάστε ένα μοναδικό αφιέρωμα στην θρυλική μορφή της Formula 1 και ιδρυτή μιας εκ των πιο ιστορικών ομάδων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, τον Bruce McLaren!


Γεννήθηκε στο Auckland πρωτεύουσα της Νέας Ζηλανδίας στις 30/8/1937 από τον Les και Ruth McLaren που διατηρούσαν συνεργείο αυτοκινήτων και ένα εργαστήριο κατασκευής εξαρτημάτων. Από μικρό παιδί έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον βοηθώντας αρχικά τον πατέρα του με έμφαση στις όποιες τροποποιήσεις και βελτιώσεις, πράγμα που σταδιακά εξελίχθηκε σε πραγματική λατρεία για μετατροπές…πάσης φύσεως σε οχήματα. 

Όταν ήταν μόλις 9 ετών προσβλήθηκε από την σπάνια νόσο του Perthes στο γοφό που δεν επέτρεψε στο αριστερό του πόδι να αναπτυχθεί όσο το δεξί, με συνέπεια να περάσει τα 2 πρώτα χρόνια σε ορθοπεδική κλινική δεμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο 11χρονος μπόμπιρας πρόλαβε να δώσει δείγμα γραφής του τι θα επακολουθούσε όταν διοργάνωσε…παράνομο νυκτερινό αγώνα, στα κατηφορικά μονοπάτια έξω από το νοσοκομείο με όσα παιδιά ήταν καθηλωμένα σε 4τροχα αμαξίδια!!! 

Τα επόμενα 3 χρόνια αρχικά κυκλοφορούσε δεμένος πάνω σε ένα ειδικό μεταλλικό κρεβάτι και αργότερα με έναν μεταλλικό σκελετό δεμένο με ιμάντες σε όλο το μήκος του ποδιού του και πατερίτσες. Σπούδασε μηχανική στην τεχνική σχολή της περιοχής του και ανεξάρτητα από την προσωρινή σωματική του αναπηρία, διέθετε μεγάλη θέληση καθώς και ένα εκπληκτικά αιχμηρό μυαλό, μια ξεχωριστή γελαστή προσωπικότητα, ενώ ανέπτυξε μεγάλες ηγετικές ικανότητες. 

Τελικά στα 14 του πια, το μόνο ορατό σύμπτωμα που έμεινε από την ασθένειά του ήταν στην υπόλοιπη ζωή του να κουτσαίνει ελαφρά όταν βάδιζε, αλλά συχνά υπέφερε από πόνους στο πόδι του. 

Στα 16 χρόνια του ανακάλυψε –με αρωγό τον πατέρα του- και το οδηγικό του ταλέντο με ένα «πειραγμένο» Austin 7 Ulster, αρχίζοντας την αγωνιστική του καριέρα στις δημοφιλείς τότε αγώνες αναβάσεων. O αγαπημένος αριθμός του Bruce ήταν το 46, από τα πρώτα του βήματα στους αγώνες. 

Δύο χρόνια αργότερα είχε ήδη συμμετάσχει στον πρώτο του επίσημο αγώνα με ένα Ford 10 special, αργότερα με ένα Austin Healy και τέλος με μια τροποποιημένη και βελτιωμένη από τον ίδιο(!) F2 Cooper Climax sports όπου διακρίθηκε σαν πιλότος αγώνων, τερματίζοντας 2ος στο πρωτάθλημα Ν. Ζηλανδίας την περίοδο 1957-1958. 

Αμέσως κίνησε την προσοχή του Αυστραλού οδηγού της F1 Jack Brabham –ο οποίος εξελίχθηκε σε μέντορά του- και σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία της χώρας του, επελέγη σαν πολλά υποσχόμενος οδηγός να προωθηθεί στην κοιτίδα των μηχανοκίνητων σπορ (Μ. Βρετανία) το 1958 για λογαριασμό της F2 Cooper Climax. 

Στην Cooper (με αφεντικό τον Ken Tyrrell) έμεινε συνολικά 7 χρόνια και συμμετείχε στην Γερμανία (Nurburgring) το 1958, στον οποίο συμμετείχαν και μονοθέσια της F2 για να συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός συμμετοχών. 

Παρά το ότι ξεκίνησε 12ος τερμάτισε σαν πρώτος στα F2 και πέμπτος γενικής κάνοντας αμέσως μεγάλη αίσθηση, ανεξάρτητα αν λόγω κανονισμών δεν μπορούσε να βαθμολογηθεί (όσοι συμμετείχαν με F2 μονοθέσια σε αγώνα της F1 δεν βαθμολογούντο ανεξαρτήτως θέσης). Είχε ακόμη μία συμμετοχή πάντα στα F2 στον αγώνα του Morocco (από 21ος τερμάτισε 2ος στα F2 και 13ος γενικής).

Διαβάστε ολόκληρο το εξαιρετικό αφιέρωμα για την πορέια του Bruce McLaren στο Pitlane.gr

Related

afieromata 2068413247591034588

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item