Jackie Stewart: Ένας πραγματικός Sir...

Όταν ο -επί 50 χρόνια- τηλεσχολιαστής αγώνων αυτοκινήτου, θρυλικός Murray Walker, τον περιγράφει ως “τη σπουδαιότερη προσωπικότητα που ανέδειξε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός” και ο πρίγκιπας Κάρολος τον χρίζει ιππότη, ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι ο Jackie Stewart είναι κάτι παραπάνω από ένας ακόμα επιτυχημένος οδηγός αγώνων. 


Μπορεί τα πρωταθλήματα και οι νίκες να γράφουν την ιστορία αλλά η ανήσυχη Σκωτσέζικη αύρα του ήταν αυτή που προκάλεσε την μετάβαση της Formula 1 από τον ερασιτεχνισμό του τότε στον πλήρη επαγγελματισμό του σήμερα, αλλάζοντας κατ’ επέκταση μια για πάντα κάθε άθλημα στο οποίο άνθρωπος και μηχανή αναζητούν το όριο... 

Τα πρώτα χρόνια

Ο John Young “Jackie” Stewart γεννήθηκε στο Milton του West Dunbartonshire της Σκωτίας στις 11 Ιουνίου 1939. Μεγαλώνοντας αντιμετώπισε μαθησιακές δυσκολίες λόγω μη διαγνωσμένης δυσλεξίας και εγκατέλειψε το σχολείο στην ηλικία των 16 για να δουλέψει στην οικογενειακή επιχείρηση. 

Το ‘Dumbuck Garage’ όπως αποκαλούνταν ήταν επιτυχημένη αντιπροσωπεία αυτοκινήτων Austin και αργότερα Jaguar στην οποία εργάστηκε ως μαθητευόμενος μηχανικός. Παράλληλα ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στη σκοποβολή κερδίζοντας τον πρώτο του διαγωνισμό στα 13. Έγινε μέλος της Σκωτσέζικης ομάδας σκοποβολής με την οποία συμμετείχε και διακρίθηκε σε πολλούς αγώνες εντός και εκτός Αγγλίας. Μάλιστα για μία βολή απέτυχε να συμπεριληφθεί στην Βρετανική εθνική ομάδα που θα εκπροσωπούσε το νησί στους Ολυμπιακούς της Ρώμης το 1960. 

Ο αδερφός του, Jimmy, ήταν οδηγός αγώνων με συμμετοχή στο Βρετανικό Grand Prix του 1953 όπου εγκατέλειψε λόγω εξόδου. Αποσύρθηκε μετά από ένα παρ’ολίγον μοιραίο ατύχημα στο οποίο τραυματίστηκε, γεγονός που οδήγησε τους γονείς του (ιδιαίτερα τη μητέρα του) να είναι αρνητικοί στο ενδεχόμενο να ασχοληθεί ο νεαρός Jackie με τους αγώνες αυτοκινήτου. Το 1962 παντρεύτηκε την Helen McGregor με την οποία απέκτησε στη συνέχεια δύο γιους. 

Η αγωνιστική καριέρα

Το σκηνικό άλλαξε όταν ένας πελάτης της οικογενειακής επιχείρησης, ο Barry Filer, τον προσκάλεσε να δοκιμάσει μερικά αυτοκίνητά του στο Oulton Park. Εντυπωσίασε και ξεκίνησε να τρέχει σε διάφορους αγώνες με αυτοκίνητα όπως Marcos, Aston Martin DB4GT, Jaguar E-Type. 

Το 1963 η Ecurie Ecosse -ομάδα με την οποία έτρεχε ο Jimmy- του πρόσφερε μία Cooper T49 με την οποία κέρδισε στο Goodwood. Το 1964, o Ken Tyrrell ο οποίος τότε ήταν επικεφαλής της Cooper Formula Junior, έμαθε για τις επιδόσεις του Stewart από τον διευθυντή της πίστας του Goodwood και τηλεφώνησε στον αδερφό του για να ρωτήσει αν ο Jackie ενδιαφερόταν να δοκιμάσει το αυτοκίνητο της ομάδας. 

Πράγματι ο νεαρός Σκωτσέζος δοκίμασε την F3 Τ72-BMC την ίδια μέρα με τον θρυλικό Bruce McLaren ο οποίος έτρεχε ήδη 5 χρόνια στην F1. Σύντομα ξεκίνησε να γράφει ταχύτερους χρόνους, γεγονός που ανάγκασε τον μετέπειτα ιδρυτή της σημερινής McLaren να επιστρέψει στο Goodwood για να κινηθεί ταχύτερα!! Και πάλι ο Jackie ήταν γρηγορότερος οπότε ο Tyrrell του πρόσφερε αμέσως θέση στην ομάδα και μια σπουδαία συνεργασία ξεκινούσε.

Συνεχίστε την ανάγνωση του μοναδικού αφιερώματος στο Pitlane.gr

Related

afieromata 8345519032534741435

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item