Αλλάζει η FIAT... όνομα, χώρα και λογότυπο!

Η εταιρεία σύμβολο της ιταλικής βιομηχανίας, μετά την εξαγορά του ομίλου Chrysler, έμαθε… αμερικανικά και αποχαιρέτησε την Ιταλία. 



Όλα άλλαξαν, πλέον, στην Fabbrica Italiana Automobili Torino, γνωστή ως Fiat. Πλήρης αναδιοργάνωση μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του αμερικανικού ομίλου, γεγονός που της προσδίδει έναν παγκόσμιο χαρακτήρα που ναι μεν είναι τιμή για την Ιταλία, όμως αποτελεί και μεγάλη απώλεια για την εξωστρέφεια της γειτονικής χώρας. 

Και εξηγούμαι. Κατ’ αρχήν έχουμε νέο όνομα, διότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat S.p.A. (του λοιπού «Fiat») ενέκρινε το σχηματισμό της Fiat Chrysler Automobiles (του λοιπού «FCA») ως μια πλήρως ολοκληρωμένη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. 

Με αυτό το δεδομένο, με την παγκόσμια διάσταση και δραστηριότητα που αποκτά η νέα εταιρεία και «με σκοπό να καταταγεί ισάξια με τους παγκόσμιους ομίλους αυτοκίνησης, τόσο σε κλίμακα όσο και στην προσέλκυση κεφαλαίων αγοράς», όπως αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να ιδρύσει την Fiat Chrysler Automobiles N.V., στην Ολλανδία (!!!), ως μητρική εταιρεία του ομίλου. 

Ουσιαστικά ξεχνάμε το Τορίνο, το οποίο θα αποτελεί την παραδοσιακή έδρα, θα διαθέτει εγκαταστάσεις, γραφεία και μουσείο, όμως τα κορυφαία στελέχη θα αντικρίζουν αντί για το λόγο της Σουπέργκα, πεδιάδες με… τουλίπες. 

 Επίσης, λόγω των δραστηριοτήτων επί αμερικανικού εδάφους, μια και τα οχήματα της Fiat εκεί θα φέρουν σήμα Chrysler, η νέα εταιρεία θα διαθέσει κοινές ονομαστικές μετοχές και θα εισαχθεί στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και βέβαια του Μιλάνου. 

 Όμως, δεν ήταν μόνο το χτύπημα της αλλαγής της έδρας, από την Ιταλία στην Ολλανδία, αλλά και η αλλαγή της φορολογικής έδρας. 
Η νέα εταιρεία FCA επέλεξε να δραστηριοποιείται φορολογικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η φορολογική πολιτική είναι ευνοϊκή προς τις επιχειρήσεις και όχι ληστρική όπως στην Ιταλία (τι να πούμε για την Ελλάδα…). 

Ωστόσο, από την στιγμή που θα λειτουργεί εμπορικά και στην Ιταλία, όπου διαθέτει εργοστάσια, λογικό είναι να υπάρχει εκεί φορολόγηση της εμπορικής δραστηριότητας, καθώς και των εργαζομένων. «Με τη δημιουργία της Fiat Chrysler Automobiles ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο της ιστορίας μας. Ένα ταξίδι που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία, καθώς η Fiat επεδίωξε να εξασφαλίσει τη θέση της σε μια ολοένα και πιο σύνθετη αγορά, συνδύασε δύο οργανώσεις καθεμία με σπουδαία ιστορία στη βιομηχανία της αυτοκίνησης και με διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές γεωγραφικές δυνάμεις. Η FCA μας επιτρέπει να αντικρίσουμε το μέλλον με μια ανανεωμένη αίσθηση του σκοπού και του ζήλου», δήλωσε ο Τζόν Ελκαν, πρόεδρος της Fiat και δισέγγονος του ιδρυτή της μάρκας (1899) Τζιοβάνι Ανιέλι. 

 Από την πλευρά του, o Σέρτζιο Μαρκιόνε, διευθύνων σύμβουλος της Fiat και πρόεδρος / διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Chrysler, ο άνθρωπος που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τη διαδικασία εξαγοράς του αμερικανικού ομίλου και που έκανε τη Fiat παγκόσμιο «παίκτη», δήλωσε: «Η σημερινή είναι μια από τις πιο σημαντικές ημέρες της καριέρας μου στην Fiat και τη Chrysler. Πέντε χρόνια πριν ξεκινήσαμε να καλλιεργούμε ένα όραμα, το οποίο ξεπερνούσε τη βιομηχανική συνεργασία με σκοπό να συμπεριλάβει την πλήρη πολιτιστική ολοκλήρωση σε όλα τα επίπεδα. Έχουμε δουλέψει με επιμονή και με μοναδικό σκοπό να μετατραπούν οι διαφορές σε δύναμη και να ξεπεραστούν τα εμπόδια εθνικιστικών ή πολιτιστικών αντιδράσεων. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε επιτύχει να δημιουργήσουμε στέρεες βάσεις για μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τον συνδυασμό εμπειρίας και τεχνογνωσίας ιδίου επιπέδου με αυτό των μεγαλύτερων ανταγωνιστών μας. Μια διεθνής διοικητική δομή και κατάταξη θα συμπληρώσει αυτό το όραμα και θα βελτιώσει την πρόσβαση του Ομίλου στις διεθνείς αγορές επιφέροντας προφανή οικονομικά οφέλη.» 

 Σύμφωνα με την πρόταση που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat, οι μέτοχοι της Fiat για κάθε μετοχή της Fiat, που κατέχουν, θα λάβουν μία κοινή ονομαστική μετοχή της FCA και οι κοινές ονομαστικές μετοχές της FCA θα εισαχθούν στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και (NYSE) με μια επιπρόσθετη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Mercato Telematico Azionario (MTA) του Μιλάνου. 

 Η νέα οργάνωση, που βασίζεται σε τέσσερις επιχειρησιακές περιοχές θα παραμείνει το κέντρο της επιχειρησιακής και διοικητικής δομής του νέου ομίλου. 
Όλες οι δραστηριότητες, οι οποίες αποτελούν μέρος της FCA θα συνεχίσουν με την ίδια αποστολή, περιλαμβανομένων των εργοστασίων στην Ιταλία και σε άλλα μέρη σε όλο τον κόσμο, χωρίς καμία επίπτωση στο προσωπικό. 

Ο όμιλος θα παρουσιάσει ένα μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο στην οικονομική κοινότητα στις αρχές του Μαΐου 2014, οπότε θα έχουμε νεότερα. 

Η Fiat και η Chrysler υιοθετούν νέο λογότυπο 

Μετά από μία αρχική φάση κατά την οποία τα δύο εταιρικά λογότυπα εμφανίζονταν πλάι-πλάι -συμβολίζοντας το σεβασμό στην ιστορία, την κουλτούρα και τις βιομηχανικές ρίζες των δύο γκρουπ- οι Fiat και Chrysler επιδιώκουν τώρα μία νέα εταιρική ταυτότητα. Αυτή θα είναι αντιπροσωπευτική ενός οργανισμού που είναι κάτι πολύ περισσότερο από το άθροισμα των δύο στοιχείων του, βασισμένη σε ισχυρές βασικές αξίες που αντιπροσωπεύουν μια μοναδική εταιρική κουλτούρα, ένα κοινό όραμα κι ένα γκρουπ με διεθνή εμβέλεια. 

 Ετσι, έχουμε ένα νέο λογότυπο με 3 γράμματα που ομαδοποιούνται σε μία γεωμετρική διαμόρφωση εμπνευσμένη από τα βασικά σχήματα που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση των αυτοκινήτων: Το F, που προέρχεται από ένα τετράγωνο, συμβολίζει την ορθότητα και τη σταθερότητα. Το C, που προέρχεται από ένα κύκλο, αντιπροσωπεύοντας τους τροχούς και την κίνηση, συμβολίζει την αρμονία και τη συνέχεια. 
Τέλος, το Α, που προέρχεται από ένα τρίγωνο, δείχνει ενέργεια και μια διαρκή κατάσταση εξέλιξης. 

 Η σχεδίαση του λογοτύπου προσφέρεται για ένα μεγάλο αριθμό από συμβολικές ερμηνείες. Χρησιμοποιεί μία ευέλικτη και σύγχρονη γλώσσα που είναι ικανή να εκφράζει συνεχή εξέλιξη χωρίς απώλεια της βασικής ταυτότητας. 

Το νέο λογότυπο θα υιοθετηθεί από τις Fiat και Chrysler το ταχύτερο δυνατό, πριν από την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης του νέου γκρουπ. 

Δημήτρης Μπαλής

Related

editors 706804734448347598

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item