Όταν ο Θεός της ταχύτητας πάτησε στην γη... - Jim Clark

O Jim Clark γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου του 1936 σε μια φάρμα στο Kilmany, Fife της Σκωτίας κοντά στα σύνορα με την Αγγλία και ήταν ο νεώτερος και ο μόνος αρσενικός γόνος μιας αγροτικής οικογένειας με 5 παιδιά. 


Οι γονείς του ασχολούντο με την εκτροφή προβάτων και ήταν εντελώς αρνητικοί στην ιδέα ενασχόλησης του μικρού Jim στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. 

Όμως ο άνδρας της μεγαλύτερης αδελφής του ήταν...οδηγός τοπικών αγώνων και μύησε τον νεαρό.. στην μαγεία. Έπρεπε να περιμένει να γίνει...17 ετών να αποκτήσει το πρώτο του αυτοκίνητο (ένα Sunbeam Talbot) και κρυφά να λάβει μέρος στους πρώτους του αγώνες στα Rally και στις αναβάσεις λόφων!!! 

Από τον πρώτο του κιόλας αγώνα όλοι τον κοιτούσαν παράξενα…καθώς χτυπούσε στα ίσια όλους τους εν ενεργεία τοπικούς πρωταθλητές. 
Ένας ευκατάστατος αγρότης ο Ian Scott-Watson ήταν ο πρώτος που τον ενθάρρυνε να συνεχίσει και δημιούργησε το Border Motor Racing Club-Reivers ώστε να συγκεντρωθούν χρήματα για την υποστήριξή του. 

Εν τω μεταξύ συνέχισε να εντυπωσιάζει με ένα δανεικό από φίλο του DKW Sonderclasse. 
Δύο χρόνια αργότερα, η τοπική λέσχη Border-Ravers, τον εφοδίασε με μια Jaguar D type 12 με την οποία συμμετείχε σε διάφορα Εθνικά events και κέρδισε 12 νίκες σε 20 αγώνες, όπως και με μια Porsche 1600 με την οποία πρόσθεσε άλλες 6 στο ενεργητικό του!!! 

 Ο αγώνας ορόσημο όμως ήταν το 1958 στο Boxing Day όταν με μια Lotus Elite τερμάτισε 2ος πίσω από τον Colin Chapman σε έναν αγώνα κατηγορίας GT διάρκειας 10 γύρων στο Branch Hatch. 

O μεγάλος Colin αντιλήφθηκε αμέσως ότι είχε μπροστά του ένα….ακατέργαστο θαύμα της φύσης και αμέσως του πρότεινε να κάνει…μια βόλτα με ένα από τα μονοθέσιά του που προόριζε για την νεόφερτη Formula Junior, που μόλις είχε δημιουργηθεί και θα εκκινούσε τον Μάρτιο του 1960. 

 Όμως ο παλιός οδηγός Reg Parnell εκ μέρους της Aston Martin έκανε στον 22χρονο μια απίστευτη προσφορά…οδηγός στην σχεδιαζόμενη είσοδο της εταιρείας στην F1!!! 
Η Aston Martin όμως τελικά δεν συμμετείχε και το τοπίο ξεκαθάρισε. 
Πρώτος αγώνας λοιπόν στην Formula Junior και βέβαια…πρώτη νίκη εμπρός από τον John Surtees (περίφημο αναβάτη με 3 πρωταθλήματα 1956, 1958, 1960 στα 350cc και 4 πρωταθλήματα 1956, 1958, 1959, 1960 στα 500cc και μελλοντικό πρωταθλητή της F1 to 1964) με μια Cooper BMC καθώς και από τον αξιόλογο συνομήλικο και στενό φίλο του Trevor Taylor με Lotus. 

O Jimmy άρπαξε την ευκαιρία στην F1 το 1960 όταν ο επίσημος οδηγός της Lotus John Surtees δήλωσε αδυναμία συμμετοχής στο Zandvoort γιατί ήθελε να συμμετάσχει στους διάσημους αγώνες μοτό του Isle of Man και πήρε την θέση του, ξεκινώντας 11ος αλλά έφθασε 5ος πριν εγκαταλείψει στον 42ο γύρο από μετάδοση με την Lotus 18. 

Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι την θέση του στην ομάδα της Lotus δεν την έχασε ποτέ πια!!!! 
Ο επόμενος αγώνας στο Spa ήταν ίσως ο πιο καταστροφικός αγώνας στην ιστορία της F1. 
Στα δοκιμαστικά από ατύχημα έσπασε και τα δύο του πόδια ο Stirling Moss και o Mike Taylor στο ντεμπούτο του με Lotus τραυματίσθηκε τόσο σοβαρά που τερμάτισε την καριέρα του. 

Στον αγώνα ο Clark ξεκινώντας 9ος βίωσε από κοντά τον τρόμο και την φρίκη όταν κατά την διάρκειά του σκοτώθηκαν 2 συμπατριώτες του οδηγοί, ο 22χρονος Chris Bristow που ήταν ακριβώς μπροστά του με την Brabham T51 στον 4ο μόλις αγώνα του στην στροφή Malmedy (και με του οποίου το αίμα …ραντίσθηκε το δικό του μονοθέσιο) και ο ομόσταβλός του 26χρονος Alan Stacey με την Lotus 18 Climax στον 7ο αγώνα του, όταν τον χτύπησε ένα…πουλί στο πρόσωπο ενώ πλησίαζε στην στροφή Masta Kink με αποτέλεσμα να συντριβεί εκτός πίστας. 
Και οι δύο εκτινάχθηκαν από τα μονοθέσιά τους και βρέθηκαν ο ένας φρικτά ακρωτηριασμένος και ο άλλος με σπασμένο λαιμό. 

Ο Jimmy τερμάτισε τελικά 5ος στον 2ο αγώνα του!!! Ακριβώς την ίδια κατάταξη είχε και στον 3ο του αγώνα στην Reims της Γαλλίας που ξεκίνησε 12ος , ενώ στον 5ο του αγώνα (Πορτογαλία) είχε το πρώτο ατύχημα στην καριέρα του στα δοκιμαστικά αλλά στον αγώνα από 8ος κατετάγη 3ος!!! 

H 10η θέση του στην τελική κατάταξη ήταν εντελώς πλασματική, λόγω του μποϋκοτάζ των Lotus, BRM και Cooper στον αγώνα-ντροπή της Monza που αλλοιώθηκε επίτηδες από τους Ιταλούς ενσωματώνοντας και ένα κομμάτι της παλιάς oval πίστας ώστε να κερδίσει και η Ferrari που δεν είχε καμιά νίκη, έναν αγώνα που συμμετείχαν μόνο….Ιδιώτες και μονοθέσια F2 (Porsche) με την front engined Dino 246 καταλαμβάνοντας τελικά τις 3 πρώτες θέσεις!!! 

Η Ferrari δεν έκανε καν τον κόπο να συμμετάσχει στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Riverside της Καλιφόρνια. Ο Clark αν και ξεκίνησε 5ος εγκατέλειψε στον 61ο γύρο. 

 Το 1961 με την Lotus 21 και τον Stirling Moss σαν team mate, ήταν μια μέτρια χρονιά που ξεκίνησε στο Monaco με το 2ο ατύχημά του στα δοκιμαστικά. 
Στην συνέχεια όμως έδωσε δείγματα γραφής με την εκκωφαντική παρουσία του στο Zandvoort όταν από 11ος τερμάτισε 3ος κάνοντας για πρώτη φορά τον ταχύτερο γύρο σε έναν αγώνα που ήταν ένας από τους 3 στην ιστορία που δεν υπήρχαν εγκαταλείψεις!! (οι άλλοι δύο ήταν στην Ιταλία το 2005 και το Ευρωπαϊκό του 2011). 

Την τρίτη θέση επίσης κατέλαβε στην Γαλλία (Reims) εκκινώντας από την 9η θέση. Στο Nurburgring των 22,8 χιλιομέτρων ξεκίνησε 8ος και τερμάτισε 4ος. 
Στην Monza (των 10 χιλιομέτρων) όμως που ακολούθησε συμμετείχε στον πιο δραματικό αγώνα της ζωής του!!! 
Ξεκίνησε 7ος σαν βέλος και στην μέση του 2ου γύρου προσπαθώντας να προσπεράσει και την Ferrari του poleman και πρωτοπόρου του πρωταθλήματος Wolfgang von Trips στην Parabolica ο εμπρός δεξιά τροχός του ήλθε σε επαφή με τον πίσω αριστερά του Γερμανού που δεν έλεγξε αριστερά γιατί ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΟΤΑΝ επίθεση σε αυτό το σημείο, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο του τελευταίου να εκτιναχθεί πάνω από τα προστατευτικά φράγματα της πίστας και να προσγειωθεί ανάμεσα στους θεατές σκοτώνοντας 15 από αυτούς και επιπλέον τον οδηγό του. Ήταν και παραμένει η πιο θλιβερή ημέρα της επίσημης F1. 
(Στην Αργεντινή του 1953 13 νεκροί θεατές, στο Le Mans του 1955 84, στα Mille Miglia του 1957 11, και στον αγώνα της Κούβας του 1958 7). 
Ήταν το τρίτο ατύχημα του Jimmy στην F1! Την χρονιά εκείνη τερμάτισε 7ος με 11 βαθμούς, έναντι του 3ου με 21 Stirling Moss και του πρωταθλητή με 34 Phil Hill. 

Μετά τον αγώνα εκείνο συντετριμμένος από τον θάνατο του Von Trips, αποφάσισε να βάλει τέλος στην καριέρα του παρά το ότι κανείς τελικά δεν του καταλόγισε ευθύνη και χρειάσθηκε να επιστρατευθεί όλη η πειστικότητα του Colin Chapman για να μην πραγματοποιήσει την απόφασή του. Παράλληλα την χρονιά εκείνη νίκησε σε 4 ακόμη μη πρωταθληματικούς αγώνες στην F1. 

Δείτε την συνέχεια του άρθρου που έγραψε ο Αναστάσιος Ισαρης στο Pitlane.gr 

Related

afieromata 4400739193776422316

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item