Ayrton Senna - Στην μνήμη ενός θρύλου

Πρωτομαγιά 1994. Gran Premio di San Marino. Pista di Imola. Στο μυαλό όλων τα γεγονότα του Σαββάτου όπου ο Roland Ratzenberger είχε χάσει τη ζωή του. 
Ο τραυματισμός του Rubens Barrichello την Παρασκευή έχει πια ξεχαστεί. 
Δεν υπάρχει χρόνος για θρήνους. 



Στην pole o Ayrton Senna και όλοι ονειρεύονται/ελπίζουν σε έναν καθαρό αγώνα.

 (Ο συντάκτης του άρθρου, Δρ. Χρήστος Δήμου, την περίοδο 1993-1998 απασχολήθηκε στο Κέντρο Κοινών Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ispra της Ιταλίας για να εκπονήσει μέρος της διδακτορικής του διατριβής. Το 1994, η ερευνητική του δραστηριότητα εστιάζονταν στην ανάπτυξη προσομοιωμάτων σε θέματα κόπωσης των υλικών...)

Λυκόφως 

Λίγες ώρες μετά, σιωπή. Εκκωφαντική σιωπή. Ένας νεαρός βγαίνει μουδιασμένος από το σπίτι του Βόρεια του Μιλάνου. Ο καιρός απρόσμενα καλός για 1η Μαΐου σε μία περιοχή γνωστή για τον άστατο της καιρό. Τα πουλιά δεν σταματούν να κελαηδούν. Ο ήλιος ακόμα ψηλά στον ουρανό. Άλλωστε εκεί αργεί πραγματικά να σκοτεινιάσει. Ένα ειδυλλιακό τοπίο. Αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν έχει σημασία. Ο Senna είναι νεκρός. 

Στον 7ο γύρο στη στροφή Tamburello η FW16B του Βραζιλιάνου, συνεχίζει ευθεία και συγκρούεται με σφοδρότητα στο τσιμεντένιο τοίχο. Το μισό μονοθέσιο διαλύεται. 
Ο Ayrton παραμένει ακίνητος μέσα στο μονοθέσιο. Η κρούση στον τοίχο ήταν τόσο σφοδρή που το πίσω μέρος του κεφαλιού του έχει υποστεί πολλαπλά κατάγματα. 
Τμήμα της εμπρός ανάρτησης έχει προσκρούσει στο κράνος προκαλώντας θλαστικό τραύμα. 
Ένα κομμάτι της ανάρτησης ακόμα, έχει διατρήσει την προσωπίδα του κράνους πάνω από το δεξί μάτι του οδηγού. Κάθε ένα από αυτά τα τραύματα είναι θανατηφόρο. 
Η Ιατρική ομάδα της πίστας τον μεταφέρει εσπευσμένα στο Νοσοκομείο Maggiore. Μάταια όμως. Κάθε προσπάθεια ανάμηψης αποβαίνει άκαρπη. 

Ο Ayrton Senna δεν ζει πια. Στις 6.40 το απόγευμα της Κυριακής ανακοινώνεται ο θάνατος του. Επίσημη ώρα θανάτου η 2.17 το απόγευμα.

Ο θάνατος του Senna συγκλονίζει. Όχι γιατί είναι κάτι σπάνιο. Ratzenberger, De Angelis, Paletti, Villeneuve, Depailler, Peterson, Pryce, Donohue, Koinigg, Revson και η λίστα των οδηγών που έχασαν στην πίστα τη ζωή τους συνεχίζεται. 
Οι αγώνες και ο κίνδυνος είναι το ένα και το αυτό. 
Ο Senna με όλα τα στραβά και ανάποδα του, ήταν ο πρωταθλητής που όλοι ήθελαν να κερδίσουν. Αυτός που όλοι μισούσαν αλλά και αγαπούσαν ταυτόχρονα. 
Ήταν το Α και το Ω της F1 σε μία μεταβατική περίοδο όπου ο ένας μετά τον άλλο οι μεγάλοι οδηγοί της δεκαετίας του 80 εγκατέλειπαν το sport. 
Νωπές οι μνήμες του αγώνα στο Monaco το 1992 όπου με ένα ακατάλληλο μονοθέσιο, κρατά πίσω του τον Mansell με την διαστημική τότε Williams. 
Νωπές οι μνήμες όταν κυριολεκτικά συνέθλιψε τον ανταγωνισμό στη βροχή ένα χρόνο μετά στον αγώνα της Ευρώπης στο Donington Park. 
Νωπές οι μνήμες των ομηρικών μαχών του, εντός και εκτός πίστας, τόσο με τον Alain Prost όσο και με τους Mansell, Berger, Lauda.
Το δυστύχημα του Senna παραμένει, ως και σήμερα, ένα από τα μυστήρια που δεν θα διαλευκανθεί πλήρως ποτέ. 
Συνέπεια αυτού ήταν μία πολύχρονη δικαστική διαμάχη μεταξύ της ίδιας της F1, στο πλευρό της Williams από την πρώτη στιγμή, και της Ιταλικής Δικαιοσύνης.


Το 2007, το Ανώτατο Δικαστήριο της γείτονος χώρας έκρινε τελικά ότι «...αιτία του δυστηχήματος ήταν η αστοχία του άξονα του τιμονιού, αποτέλεσμα των τροποποιήσεων που είχε υποστεί οι οποίες είχαν βασιστεί σε κακό σχεδιασμό και κακή εφαρμογή των κανόνων της τέχνης και της επιστήμης...», συνεχίζοντας «....οι συγκεκριμένες κακοσχεδιασμένες και κακώς εφαρμοστέες τροποποιήσεις, ήταν το αποτέλεσμα βαριάς αμέλειας από πλευράς του τεχνικού διευθυντή της ομάδας Patrick Head και το όλο γεγονός θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί και να προβλεφτεί...». 
Η απόφαση αυτή ανέτρεπε την προηγούμενη απόφαση του 1997 με την οποία η τεχνική ομάδα της Williams είχε αθωωθεί καθώς το Δικαστήριο είχε κρίνει τότε, ότι η πολιτική αγωγή δεν είχε παρουσιάσει στοιχεία που να στοιχειωθετούν επαρκώς τις κατηγορίες. 
Η Πολιτική Αγωγή στήριξε την υπόθεση της στην τεχνική έκθεση, του Πανεπιστημίου της Bologna η οποία και είχε αποφανθεί ότι ρωγμές εξαιτίας κόπωσης είχαν αναπτυχθεί στην περιοχή όπου ο άξονας του τιμονιού είχε αστοχήσει. 
Κατά τον υπεύθυνο της έκθεσης Καθ. Enrico Lorenzini«....στο σημείο της αστοχίας ο άξονας είχε συγκοληθεί κατά τρόπο πρόχειρο και κατά τους υπογραφόντες της έκθεσης ήταν πρακτικά αδύνατο ο Senna να είχε ολοκληρώσει τον αγώνα με ασφάλεια. 
Η όλη εργασία ήταν τόσο πρόχειρη και αμελής που οι πρώτες ρωγμές εκτιμάται ότι είχαν εμφανιστεί κατά τον γύρο σχηματισμού. 
Ελάχιστες στιγμές πριν το ατύχημα μόνον ένα πολύ μικρό τμήμα συνέδεε τα δύο τμήματα του άξονα με αποτέλεσμα την στιγμή που ο οδηγός απαίτησε από αυτό να στρίψει του τροχούς του μονοθεσίου αυτό να αστοχήσει...»

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου στο f1grip.gr



Related

news 4773160393984589450

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item