Η περίπτωση του Yamaha KT 100

Διαβάστε το άρθρο του συνεργάτη του Kartnews στην Αμερική, Rob Miller, σχετικά με το μείζον θέμα της μείωσης του κόστους στους αγώνες και την περίπτωση του μοτέρ της Yamaha KT 100! Η συγκεκριμένη ανάλυση αναφέρεται στις συνθήκες που επικρατούν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, όσον αφορά το καρτ.



Ο κινητήρας Yamaha KT 100, συμμετέχει σε αγώνες καρτ εδώ και δεκαετίες. Μοτέρ φεύγουν, μοτέρ έρχονται, μόδες εμφανίζονται και εξαφανίζονται, όμως, η φύση των αγωνιζόμενων να θέλουν να εξελίξουν τον κινητήρα τους και να τον βελτιώσουν έστω και στο ελάχιστο, για να κερδίσουν σε χρόνο, παραμένει αναλλοίωτη. Αυτό φυσικά, αυξάνει το κόστος σημαντικά. 

Ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν παντού, από τα εξατάχυτα τροποποιημένα μοτέρ μοτοσυκλετών, μέχρι τους σημερινούς κλώνους μοτέρ τύπου “Chonda”. Το υψηλό κόστος τροποποίησης των μότο-μοτέρ, είχε ως αποτέλεσμα την ολική αναδιαμόρφωση των κινητήρων για 6τάχυτα καρτ και την αναζήτηση άλλων, φθηνότερων λύσεων, που κατέληξαν στα σημερινά πολύ δημοφιλή “Stock Honda”.

Συνολικά, ένας αγωνιζόμενος που πάντα ψάχνει την βελτίωση, θα καταλήγει να αυξάνει το κόστος υπερβολικά. Ακόμα και ένα παλιό μοτέρ των $90, μπορεί άνετα να φτάσει με τις τροποποιήσεις να κοστίζει $600+. Αυτό δεν είναι κριτική. Είναι φυσιολογικό οι κορυφαίες επιδόσεις να κοστίζουν κάτι παραπάνω.. Αλίμονο αν οι racers δεν έψαχναν μόνιμα την μεγιστοποίηση της απόδοσής τους. Δεν θα ήταν racers!

Η αναγέννηση των ΚΤ 100 είναι πιθανόν να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε δύο παράγοντες: 1) προσφέρουν τεράστια ιπποδύναμη σε σχέση με τα χρήματα που κοστίζουν και 2) το στήσιμό τους είναι αρκετά εύκολο.

Στις Μεσο-Δυτικές πολιτείες, αυτή τη στιγμή, κάνει πραγματική θραύση το μοτέρ της Yamaha, με τις κατηγορίες των Junior και Senior να αναπτύσσονται συνεχώς. Η πίστα του New Castle Motorsports Park, φιλοξενεί ολοένα και περισσότερα events για τις εν λόγω κατηγορίες, με περισσότερους από 20 και 25 συμμετέχοντες κάθε φορά, ενώ ο αριθμός τείνει να αυξάνεται συνεχώς.

Μιλώντας με τον ιδιοκτήτη της συγκεκριμένης πίστας και παλιό αγωνιζόμενο στα Indy 500, Mark Dismore, o ανταποκριτής μας στην Αμερική, προσπάθησε να διερευνήσει περισσότερο την περίπτωση. Πολύ σημαντικά τεχνικά κομμάτια αναλύονται και στην συνέντευξη με τον αρχιμηχανικό Mark Harrison, ο οποίος εξηγεί τεχνικές λεπτομέρειες για το μοτέρ.

Δείτε παρακάτω τις συνεντεύξεις που μας παραχωρήθηκαν αποκλειστικά:





Το συμπέρασμα που βγήκε από το ρεπορτάζ, είναι ότι η αμερικάνικη πραγματικότητα, όσον αφορά το καρτ, έχει μεν να κάνει κυρίως με την ανάπτυξη των εξατάχυτων ΚΖ2 και των αυτόματων TaG, οι οποίες μεγαλώνουν σαν κλάσεις, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, αλλά από την άλλη μεριά, το πολύ οικονομικό ΚΤ 100, γεμίζει το κενό που υπάρχει ανάμεσα σε αυτές τις κατηγορίες και τους χομπίστες αγωνιζόμενους που τρέχουν με ενοικιαζόμενα καρτ "κλώνους" ή LO206s.

Η οικονομική προσιτότητα, η αξιοπιστία και η ιπποδύναμη του Yamaha KT 100 συνεχίζει να εμπνέει έναν μεγάλο αριθμό φανατικών φίλων του καρτ και προσελκύει ολοένα και περισσότερους νέους οδηγούς.



Επιμέλεια: Rob Miller

Related

WSK 9200863747640121814

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item