40 χρόνια πριν μόνο οι Έλληνες κατασκεύαζαν SUV και ηλεκτροκίνητα!

Είναι γνωστό πως οι Έλληνες δεν έχουν την ικανότητα να φτιάξουν ή να στηρίξουν βαριά βιομηχανία και ιδίως αυτή που ασχολείται με το αυτοκίνητο. 


Αυτή είναι μία άποψη που την ακούμε συχνά όμως επειδή η ιστορία γράφεται κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει... 

Πριν από 40 χρόνια φτιάχτηκε το ελληνικό Chicago αλλά δεν «περπάτησε» Στο παρελθόν έχουμε κατασκευάσει αυτοκίνητα με μεγάλη παραγωγή (π.χ. Pony), ενώ εργοστάσια όπως αυτό της Nissan στο Βόλο ήταν μία τρανή απόδειξη πως μπορούμε να κατασκευάζουμε και για λογαριασμό εταιρειών - κολοσσών, αυτοκίνητα και μάλιστα με μεγάλη παραγωγή. 

Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό που εδώ και αρκετό καιρό έχει αναδείξει το zougla.gr και έχει να κάνει με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Enfield E8000 το οποίο κατασκευάστηκε στην Σύρο τη δεκαετία του '70. 

Δυστυχώς το συγκεκριμένο project δεν «περπάτησε» για λόγους που ο καθένας μπορεί να σκεφτεί ιδίως στην Ελλάδα. 

Όπως όμως μπορεί να καταλάβει, η παραγωγή ενός ηλεκτρικού οχήματος για τα δεδομένα της εποχής ήταν πολύ μπροστά...



Αν είχε εξελιχτεί... 

Πολύ μπροστά όπως έδειξε η ιστορία ήταν και η κίνηση του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή να κατασκευάσει το SUV της εποχής το 1974. 
Τέτοιου είδους οχήματα κάνουν θραύση σήμερα και σίγουρα αν είχε εξελιχτεί πριν από 40+ χρόνια σήμερα θα μιλάγαμε για το απόλυτο ελληνικό SUV. 

Ο λόγος για το Chicago που κατασκευάστηκε σε μόλις δύο κομμάτια και δυστυχώς δεν κατάφερε να περάσει την γραμμή παραγωγής... 

Και σε αυτή την περίπτωση φαίνεται ξεκάθαρα πως το ελληνικό μυαλό σκεφτόταν δεκαετίες μπροστά αλλά όπως αποδείχτηκε δεν ήταν μόνο αυτό αρκετό για να αλλάξουμε τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία...


Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
πηγή: Zougla.gr

Related

editors 4991461129719050147

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon


Next Races

04-05/3 1ος Πανελληνίου - Αθήνα
11-12/3 1ος Rotax M.C. - Μέγαρα
25-26/3 2ος Πανελληνίου - Αθήνα
08-09/4 1ος D Cup Challenge - Πάτρα
22-23/4 2ος Rotax M.C. - Μέγαρα
06-07/5 3ος Πανελληνίου - Σπάρτη
24-25/6 4ος Πανελληνίου - Καλαμάτα
08-09/7 3ος Rotax M.C. - Μέγαρα
02-03/9 5ος Πανελληνίου - Αθήνα
16-17/9 P.I.C.K. Patras - Πάτρα
01-02/10 Special Event Rotax - Μέγαρα
28-29/10 Κύπελλο Ελλάδας - Θεσ/νίκη

FOLLOW US



yt yt
automotopatras

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item