To πάθος... των οδηγών κρατά το καρτ ζωντανό στην Ελλάδα

Παρόλο που το 2014 το καρτ έδειξε σημάδια ανάκαμψης τουλάχιστον από άποψη συμμετοχής των οδηγών σε αγώνες, οι παραλείψεις σε βασικά θέματα παραμένουν μεγάλες.



Οι οδηγοί θέλουν αλλά ποιοι μπορούν να ακολουθήσουν;

Πολλά προβλήματα προκύπτουν κάθε τόσο με τις αδειοδοτήσεις των πιστών, με τις κακοτεχνίες τους και την έλλειψη υποδομών που έχουν οι περισσότερες κυρίως σε θέματα ασφαλείας αλλά και τήρησης ακόμα και των βασικών προϋποθέσεων που απαιτούνται για να μπει κάποιος σε μια πίστα.
Ακόμα και σε πίστες που λειτουργούν και τις επισκέπτονται αρκετοί οδηγοί η απροθυμία των περισσότερων ιδιοκτητών για βελτιώσεις και αναβαθμίσεις είναι παροιμιώδης χωρίς να λείπουν βέβαια και κάποιες ευχάριστες εξαιρέσεις. 

Έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας με τους αθλητές

Παραλείψεις υπάρχουν ακόμα και σε θέματα τήρησης κανονισμών σε ορισμένους αγώνες αλλά και πλαισίων των κανονισμών των εκάστοτε κατηγοριών, καθώς εύκολα διακρίνει κανείς την έλλειψη ενός στρατηγικού σχεδιασμού για το μέλλον του καρτ στην Ελλάδα.
Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι συναντήσεις ή οι ενημερώσεις των οδηγών αγώνων καρτ είναι από μηδαμινές έως ανύπαρκτες φαντάζει ουτοπία οποιαδήποτε θετική εξέλιξη.

Η απουσία ανακοινώσεων για τις αγωνιστικές δραστηριότητες του καρτ από την Ομοσπονδία, οι καθυστερήσεις στην έκδοση αποτελεσμάτων - βαθμολογιών αλλά και αποφάσεων των αγωνοδικών είναι μόνο το κερασάκι σε όλα όσα συμβαίνουν. 

Καθρέφτης όλων των παραπάνω είναι η έλλειψη συμμετοχών στους αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Καρτ, παρά το γεγονός ότι φέτος η Ομοσπονδία θέσπισε την παρουσία Ιταλού τεχνικού εφόρου σε όλους τους αγώνες κάνοντας ένα τεράστιο βήμα για την διασφάλιση της αξιοπιστίας των αγώνων.

Οι εκλογές άφησαν αρκετά θέματα του καρτ πίσω και παρόλο που έχουν γίνει κάποια βήματα μπροστά τους τελευταίους μήνες, κινδυνεύουν να χαθούν αν δεν προκύψει άμεσα ένας στρατηγικός σχεδιασμός για το μέλλον και την υποδομή του καρτ σε βάθος χρόνου.

Η έκρηξη του Rotax Max Challenge με τις 50 και πλέον συμμετοχές του πρώτου αγώνα αλλά και τις συνολικά 120 περίπου και στους 3 αγώνες πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί.
Η αξιοπιστία των μοτέρ Rotax αλλά και η παγκόσμια επιτυχία του θεσμού με την Ολυμπιάδα του καρτ που πραγματοποιείται κάθε χρόνο αποτελούν εγγύηση και για το καρτ στην Ελλάδα ειδικά για τους οδηγούς που ασχολούνται με το καρτ ερασιτεχνικά.
Μια προσπάθεια για την πραγματοποίηση των Παγκόσμιων τελικών της Rotax στην Ελλάδα ίσως να ήταν στο μέλλον η καλύτερη κίνηση όχι μόνο για στραφούν τα φώτα της δημοσιότητας στην χώρα μας αλλά και για να έρθει νέος κόσμος στον χώρο.  

Ο θεσμός του D Cup που ζωντανεύει το καρτ στην επαρχία και όχι μόνο πρέπει να προστατευθεί από την απαξίωση που του επέβαλαν διαχρονικά τα κέντρα των Αθηνών και να εξελιχθεί καθώς όχι μόνο είναι ο μακροβιότερος θεσμός, αλλά τα τελευταία χρόνια τόσο στις κατηγορίες των αυτόματων καρτ αλλά και κυρίως στα εξατάχυτα τείνει να έχει χαρακτήρα πλέον Πανελληνίου καθώς οι συναντήσεις του γίνονται σε τουλάχιστον τρεις διαφορετικές πίστες, σε τρεις διαφορετικές πόλεις ενώ συμμετέχουν και οδηγοί από όλη την Ελλάδα.
Η "ευελιξία" στους κανονισμούς του θεσμού που δίνει την δυνατότητα σε αρκετά διαφορετικού τύπου μοτέρ αυτόματων καρτ να συμμετέχουν στους αγώνες είναι ίσως μονόδρομος στις μέρες μας ενώ στα μειονεκτήματα του θεσμού θα βάζαμε την έλλειψη κατηγοριών Junior και ΜΙΝΙ.

Παρόλα αυτά όμως η επιτυχής συνδιοργάνωση φέτος του D Cup στο Καρτόδρομο με το Πανελλήνιο ίσως αποτελέσει μια καλή βάση για την αναδιάταξη των αγώνων του Πανελληνίου που θα πρέπει πάντα να περιλαμβάνουν όλες τις επίσημες κατηγορίες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας CIK-FIA.
Η γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού που ακούει στο όνομα P.I.C.K. Πάτρας πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όλων όσων ασχολούνται με το καρτ καθώς αποτελεί κάθε χρόνο μια μοναδική ευκαιρία προβολής και παρουσίασης του αθλήματος στο κέντρο μιας μεγάλης πόλης. Όσο φιλικός και αν είναι αυτός ο Διεθνής κατά τα άλλα χαρακτηρισμένος αγώνας που στρέφει πάνω του τα βλέμματα δεκάδων χιλιάδων θεατών πρέπει να αντιμετωπίζεται πάντα με ιδιαίτερη προσοχή και σοβαρότητα ως προς τον αγωνιστικό σχεδιασμό του.
Αποτελεί μια σοβαρή επένδυση για το καρτ και το μηχανοκίνητο γενικότερα στην Ελλάδα  καθώς έχει την δυνατότητα αποδεδειγμένα να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων χορηγών που αν διοχετευτούν σωστά οι χορηγίες τους, μπορούν να αλλάξουν το χάρτη του μηχανοκίνητου στην χώρα μας.
Αν αυτό συνδυαστεί και με την διοργάνωση αγώνων πόλεων και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας τότε ίσως ξαναζήσουμε σύντομα αγώνες με εκατό και πλέον συμμετοχές.

Το πλαίσιο των Time Attack θα πρέπει επιτέλους να στοιχειοθετηθεί και να αναπτυχθεί καθώς το παρελθόν έδειξε ότι αποτελεί μια ανεξάντλητη πηγή για νέους αγωνιζόμενους. 

Η εξέλιξη όλων των αγώνων και η αμερόληπτη χάραξη ενός ισχυρού στρατηγικού σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα των αγωνιστικών δραστηριοτήτων που αφορούν το καρτ είναι ο μονόδρομος που θα βγάλει και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα από το τέλμα και θα του προσδώσει την αίγλη που του αξίζει, μακρυά από τα μικροσυμφέροντα των ομαδαρχών και των "κακών" επαγγελματιών του χώρου.

Το καρτ είναι άθλημα και μάλιστα από τα πιο επίπονα αθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού που λίγοι μπορούν να αντιληφθούν αν δεν έχουν βρεθεί στην θέση του οδηγού.
Εκτός από τον εξοπλισμό που χρειάζεται κάποιος για να αγωνιστεί χρειάζεται και ατελείωτες ώρες σοβαρής προπόνησης.  
Αποτελεί την πιο καθαρή μορφή αγωνιστικής δράσης και είναι δίκαια χαρακτηρισμένο ως το μεγάλο και ταυτόχρονα ιδιαίτερα απαιτητικό σχολείο του motorsport. 
Προσφέρει κορυφαίες γνώσεις οδηγικής παιδείας, όπου και μόνο για αυτό τον λόγο χρίζει το σεβασμό  και το εποικοδομητικό ενδιαφέρον όλων όσων ασχολούνται με το καρτ.  

Χρήστος Ασημακόπουλος    

Related

news 8299657772447722810

Δημοσίευση σχολίου Default Comments


Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item