Παρουσιάζονται σήμερα τα νέα μοτέρ που θα αντικαταστήσουν τα KF το 2016

Στο 2ο αγώνα του Πανευρωπαικού πρωταθλήματος που πραγματοποιείται σήμερα στην Μεγάλη Βρετανία στην πίστα PF International circuit γίνεται η επίσημη παρουσίαση των νέων μοτέρ OK και OK-Junior engines που θα αντικαταστήσουν τα KF και KF Junior από το 2016.


Επιστροφή στο Direct Drive θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της παρουσίασης τους, καθώς πέρα από τις τεχνικές αλλαγές στόχος των νέων μοτέρ είναι να γίνουν πιο απλά στην λειτουργία τους, πιο ελαφριά, υψηλής αντοχής και χαμηλού κόστους.

Συμπλέκτης, μίζα, καλωδίωση και μπαταρία αποτελούν παρελθόν ενώ μια βαλβίδα αποσυμπίεσης έχει αναλάβει να κάνει την εκκίνηση τους πιο εύκολη.
Τα καρμπυρατέρ παραμένουν ίδια με διάμετρο 24mm για τα ΟΚ και 20mm για τα OK-Junior ενώ οι στροφές των μοτέρ θα φθάνουν τις 16000 RPM και 14000 RPM αντίστοιχα.

Αλλαγές θα έχουμε και στα βάρη των κατηγοριών προς τα κάτω καθώς ορίστηκαν τα 145Kg για τα OK και τα 140Kg για τα OK Junior.

Το σημαντικότερο από όλα είναι η τιμή των νέων μοτέρ που δεν θα ξεπερνά τα €2.000

Η ανακοίνωση της CIK FIA: 

Resulting from a long and close collaboration between the CIK-FIA and the major manufacturers, the new specification of the 2016 kart engines will be officially presented at the second Competition of the 2015 CIK-FIA European Championship for KF and KF-Junior in Great Britain at the PF International circuit. 

Simplicity, lightness, performance and cost were the main concerns of the designers of the new OK and OK-Junior engines. 
The aim is to extend the use of these engines in the various national championships around the world. The introduction in 2007 of KF engines has caused a restriction in the international categories at high-level Competitions over the years, while reducing the number of drivers involved in international Competitions. 
The new team at the CIK-FIA, behind the Vice President Mr. Kees Van de Grint, decided to work to broaden the base of competitors as was the case in the time of the ICA and FA engines. 

Thus, the new OK regulation was born which will come into force in 2016. For obvious economic reasons, the new OK engines rely on the work already done with KF, while being distinguished by essential points. Therefore, the clutch, the electric starter, electric wiring and the battery will go, and the result of this simplification will be less weight and greater reliability. OK engines will have direct drive in line with the origins of Karting. 

The Karts will have a decompression valve for easy starting. Numerous tests carried out in close collaboration with several manufacturers since 2013 have guided the development of the new regulations. 

The engine capacity of 125cc is maintained as well as the internal balancing system, and the water pump can be either internal or external. It was also decided to use the same type of butterfly carburettor as before, with a diameter of 24mm for OK and 20mm for OK-Junior. 

The respective maximum revs are fixed at 16000 RPM and 14000 RPM. The exhausts for OK and OK-Junior are specific monotypes and must be homologated. The specific monotype power valve must be homologated with the OK engine. 

In line with the recommendations of the FIA Safety Commission, the weight scale has been revised downwards: minimum 145kg, including driver, for the OK category and 140kg for the OK-Junior. Last but not least, the manufacturers have committed to provide new OK engines at a retail price of around €2,000. 

With this new regulation, the CIK-FIA wants to reintroduce international categories in the National Championships with a broader base of drivers. Many ASNs, including the largest, have already indicated their readiness to follow this path.

The OK engines will be presented at PF International on 20th and 21st June 2015 during demonstrations on the track with the possibility of trials by a few members of the press.



Related

WSK 1579694351697069392

Δημοσίευση σχολίου Default Comments

Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

emo-but-icon

Next Races

04/12 - Karting Super Cup Αφίδνες

FOLLOW US



yt yt
omae

ΤΥΧΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

item